דנית צור אלמוג – גישת לידה כמסע

קורס דולות ומדריכות הכנה ללידה; קורס עלמא עיבוד לידה מרפא; השתלמויות לנשות מקצוע

בוגרות מספרות על קורס הדולות

אביה רייכנר


״הבוקר פגשה אותי חברה ושאלה אותי ׳מה, את עושה עוד קורס בפרפרים בבטן??׳. אז כן, זה הקורס השלישי שלי כאן, ואם היה עוד קורס הייתי נרשמת גם אליו…
אחד הדברים שהיו לי משמעותיים בקורס ובגישה של פרפרים בבטן, היה החיבור אל מקור הכח והטוב שקיים אצל כל אחד. היכולת למצוא בתוכי, ביולדת ובבן הזוג, בצוות הרפואי, את ה"כוונה הטובה", את השאיפה לטוב ולהיטיב שנמצאת בתוכנו. אני מביאה את החיפוש הזה, של הטוב, אל העבודה שלי בהכנה ללידה, בליווי לידה, בעיבוד לידה, ובכלל כחלק מהחיים. כאשה, בת זוג, אמא, בת, אחות, נכדה, חברה ועוד.. קלישאתי אבל הקורס הזה היה לי משנה חיים״
היכולת של דנית ורחל לבוא אל עולם הלידה ממקום יותר מכיל, ופחות שיפוטי, יותר נקי ופחות ביקורתי, מופלאה בעיני, ואני מודה על הזכות להיות תלמידה שלהן.״

תמי וינר סרגוסי


״התחלנו את המסע בקורס הדולות המופלא לידה כמסע, במרפסת הקסומה של דנית, מול הנוף הפסטורלי של עין כרם היפה בירושלים. היינו מעגל של נשים סקרניות במגוון גילים, רקעים ותקוות לשנה הזו. סיימנו את המסע בקורס הדולות המופלא לידה כמסע, בחוף פלמחים, מול הים המהפנט בצבעי כחול-ירוק, ומבוך משורטט בחול. היינו מעגל של נשים קרובות ואוהבות, שכל אחת מהן עברה חוויה משנת חיים, גילתה את עצמה מחדש והגשימה חלום. איתנו ישבו רחל ודנית המדהימות, שהובילו אותנו בשנה הזאת בדרכן הרגישה והמיוחדת, בתשומת לב, באהבה ובהתכוונות, כך שכל אחת מאיתנו תיהפך להיות הדולה המיוחדת והייחודית שמתאים לה להיות. בין תחילת המסע לסופו – עולם ומלואו! תהליך של גילוי עצמי, ביטוי עצמי, חיבור לחכמת הלב. אני מלאה בהכרת תודה והמון אהבה והערכה! 

אילונה בשן


״כעובדת סוציאלית, זכיתי לתמוך רבות בא.נשים, ילדים ומשפחות. קיבלתי כלים בלימודים (שני תארים) ו-15 שנות ניסיון בעבודה. בשנה אחת של קורס דולות קיבלתי כלים מעמיקים לפחות כמו בתואר שלם (אם לא יותר). לימוד מתוך אהבה, הכלה וקבלה, הבנה אמיתית ומעמיקה של מהי אמפתיה, וכמה היא יכולה להשפיע על קשר וחווייה. קיבלתי כלים כדי לתמוך בנשים, ובלי צל של ספק, גם כלים לחיים שלי כאדם, כאישה״

נועם מרים כהן


״מה זה ׳לידה כמסע׳ עבורי? זו תורת רחם עמוקה ויקרה שהוציאה אותי למסע אליי, פנימה. לגלות מי אני ואיך אני מביאה, או יותר נכון לומר מוציאה את האני, מליווי של יולדת? מוציאה את כל הדעות הקדומות והאמונות שלי על לידה בפרט ועל החיים בכלל ופשוט להיות שם עבור היולדת. בענווה גמורה, להיות עבורה איפה שהיא צריכה אותי, איפה שהאבא צריך אותי, בדיוק במקום הזה – שם אני נכנסת. ברכות, מתוך אמונה ביולדת ומה שטוב לה.
בנוכחות עמוקה מלאת לב, בלי שום תחכום. רק לב.
מסע שלימד אותי עליי, על חיבור שמיים וארץ שבתוכי. על הנוכחות שבה אני רוצה לחיות, ולהחיות. לשהות בה.
מסע שהזכיר לי שאני לא תמיד יודעת ואפשר ואפילו רצוי להגיד 'אולי'.. מסע שהוא חוויה בכל הרבדים הקיימים, לא רק דיבורים והסברים אלא ממש לחיות את הדברים, להבין אותם ברגליים, לחוש אותם בידיים וככה גם להעביר ליולדת, למצוא איתה כלים שנכונים עבורה מתוך התנסויות שמדמות את כל המסע הזה שנקרא לידה. והכל, בעגלגלות נשית על פופים ואוירה ביתית ואינטימית.
ממש לא כסאות סטודנט קשוחים ולוח שכותבים עליו מלא מילים! מלא רוך ונשיות.
מסע שבחרתי לצאת אליו מתל אביב בהריון ואחרי הלידה, לנסוע שעה וחצי כל צד ולינוק בשקיקה את התורה המתוקה הזו של לידה כמסע. זכיתי.״

נטע רואי


״נרשמתי לקורס עם הרבה המלצות חמות. זה התחיל ממסע חיפוש למקום שיהיה לי הכי טוב להיות בו ולקבל ממנו. אחרי שנתתי יד בלידת בית התרגשתי מהמחשבה להיות דולה, והחלטתי לחפש מקום שאוכל ללמוד בו גם על הלידה ועל ההכנה בהריון, וגם על המסע הפנימי, וגם ייתן ידע כללי וידע רפואי, וגם טכניקות פיזיות, וגם שלא יהיה תלוש ומרחף אבל כן יהיה ..מעמיק, אבל גם לא יהיה יבש.
בקיצור רציתי הכל מהכל.
היתה לפניי רשימה של בערך 17 מקומות ברחבי הארץ. אחד אחד עברתי על הרשימה והתקשרתי… עד שמצאתי את פרפרים בבטן. כל מי שקצת הכירה מה זה דולה שמעה מרחוק או מקרוב על פרפרים בבטן ועל המקצועיות של המורות (רחל ודנית היקרות!!!) או של הקורס, והבנתי שכדאי שאשמע על זה יותר.
ביקשתי מדנית מספר של בוגרת הקורס והתייעצתי איתה לגבי הקורס. היא ליצנית רפואית במקצועה יחד עם הדולאות, ואז הבנתי שזה מושגח (גם אני עשיתי קורס ליצנות רפואית וזה פשוט הרגיש שלא במקרה קיבלתי את המספר שלה).
כשבאתי לראיון קיוויתי ממש שיהיה מקום פנוי כי הבנתי שזה מרחב אינטימי של נשים, וזה המקום שאני רוצה להיות בו בשנה הקרובה מכל המקומות שבדקתי – שם בין הסמטאות של עין כרם.
הייתי אז בחודש חמישי, הריון ראשון שלי, וידעתי שאלד איפשהו באמצע הקורס. לא ידעתי מה זה ללדת בעצמי ולאן פניי. באתי במוכנות פשוט לקבל ולצעוד את הדרך הזאת בעצמי – אותה דרך שארצה בעתיד ללוות אחרות. הבנתי כמה כלים קיבלתי מהקורס כשאני בעצמי ילדתי. עם בעלי לצידי, שנינו ביחד היינו הדולה שלי בלידה. קיבלתי כל כך הרבה כלים בקורס שיישמתי אותם על עצמי. ׳הדבר הטוב הבא׳ היה נוכח מאוד בלידה שלי – אפילו היה שלב שאמרו לי שאצטרך קיסרי, ובזכות היכולת להיכנס לתודעה שבאמת מקבלת בזרועות פתוחות את הדבר הטוב הבא, יכולתי להישאר רגועה ולקבל את המציאות. בחסדי השם הלידה התקדמה מעצמה ולא נזקקתי לניתוח. המסע של איננה היה גם קרוב לי ללב, עם המסע שעברתי עם עצמי.
הקורס הזה, של לידה כמסע, הוא באמת באמת קורס מיוחד. מקצועי. יסודי. מעמיק. מלמד ומעשיר. באמת באמת קורס מעולה.
אין לי מילים להודות לדנית ורחל על כל הידע והניסיון של יותר מ20 שנה שיש להן שחלקו איתנו, ועל המרחב השבועי המיוחד הזה, עם נשים כל כך מהממות, שנתן לי כל כך הרבה כוח כל שבוע עם ההריון והלידה של הבן שלי. זכות עצומה להיות שם!״

יערה שימל


״כשפגשתי את דנית ורחל בפעם הראשונה הן הסבירו שלקורס קוראים לידה כמסע- לא הבנתי והאמת קצת חששתי… לא באמת הבנתי את המשמעות של צרוף המילים לידה כמסע ואיך זה קשור אליי.
למרות החששות צללתי לתוך הקורס בלי להסתכל אחורה. ואיזה מזל, הקורס לקח אותי ממש כמו שהן אמרו לתוך מסע. מעבר לזה שהקורס חיזק אותי בדרכי להיות דולה, הוא גם שינה לי את ההסתכלות על החיים.. לקחתי המון מהדברים שלמדנו בקורס ואני מרגישה שאני פוגשת אותם כל יום!
למדתי מהקורס כמה זה חשוב להיות בענווה ולהגיע לכל זוג ממקום נקי, מחבק ותומך. גיליתי כמה שהחיים מלאים ב"לא נודע" ולנו נשאר להיות בכאן ועכשיו ולהתקדם לאט לאט. אני מרגישה כל כך בת מזל שעברתי את הדרך בדיוק ככה, כי הגישה בקורס היא כל כך מיוחדת..
זכיתי לשבת מדי שבוע במעגל עם נשים חזקות, מלאות אמפטיה, בלי שיפוטיות עם המון הכלה ואהבה, מתוך הבנה שכדי להיות דולה צריך להעמיק ולהבין מאיזה מקום כל אחת מגיעה ומה יש לה להביא איתה.
אז תודה לכן דנית ורחל על האפשרות להכנס פנימה, למצוא בעצמי דברים שהיו עמוק בפנים, לעבור את המסע ולקבל כלים כדי לצאת החוצה עם היכולת והרצון לתת לאחרות. כבר מחכה בציפייה לקורס הבא.

אביגיל גפני


״לידתם של בניי הביאה אותי לצומת בה הרגשתי שאני רוצה לעשות משהו אחר וחדש בחיים שלי.
בעקבות מפגש אקראי עם מיילדת שהסתכלה לי עמוק בעיניים ואמרה לי "את הולכת להיות דולה" התגלגלתי לקורס דולות של דנית ורחל המופלאות מלאות החכמה והניסיון.
ידעתי בחוש שהלידה היא מסע של חניכה עבורנו הנשים ובאמת, בקורס דולות ׳לידה כמסע׳ צללנו עמוק לתוך עולמות הלידה. חקרנו והתבוננו על האירוע הזה מהמון זוויות, בכדי לעזור ליולדות לשנות את נקודת המבט על אירוע הלידה שלהן ולהסתכל עליו בעיניים חדשות ורעננות, עם המון רכות גמישות חמלה והקשבה עמוקה פנימה, ומתוך הבנה ששינוי נקודת המבט נותן כוחות נוספים לצלוח בנוכחות ובטוב את הלידה״

טלי שפיגל אדר


״קורס דולות לידה כמסע – זה קודם כל לעשות מקום לעצמך, למי שאת, למה שאת מביאה לעולם – לתחושות, לרצונות, לתשוקות. וגם לפחדים והחששות, לשופט הפנימי ששוכן בכל אחת מאיתנו. זה מסע אישי ללמוד להכיר את עצמי – ומכאן לצאת ללוות נשים במסע הלידה שלהן. הכלים והמסרים שאנחנו מקבלות בקורס הם לא רק לרגע שאנחנו מלוות נשים ביצירת חיים, הם השראה לחיים עצמם…
למדתי בקורס להסתכל על הכוונה הטובה של א/נשים, להבין ביחד איתן מה מניע אותן, ואיך אפשר לעבוד מתוך זה לקראת הצעד הבא (בהריון, בלידה ובחיים).
אחד השיעורים החשובים שלמדתי מגישת ׳לידה כמסע׳ הוא לדעת שאני עושה הכי טוב שאני יכולה, ויחד עם זאת – יש דברים שלא בשליטתי… עכשיו בתור דולה אני רואה כמה ביטחון זה נותן לנשים.״״

רחלי כהן


״קורס הדולות הזה הוא לא קורס של ידע מהסוג הרגיל של לבוא לשבת ללמוד. הוא קורס עם ידע הרבה יותר עמוק בהבנת האדם/היולדת.
קורס חווייתי שאין לי דרך לבטא אותו במילים. אבל אנסה…
למדתי לא להיות שיפוטית כלפי אחרים ובמיוחד לא כלפי עצמי. לראות את הכוונה הטובה שבדברים שקורים או שנאמרים. להיות אמפטית כלפי הסובבים אותי. לדעת כאב מהו ולהתמודד איתו.
אין ספק שמעבר לרצון הגדול ללוות לידה בא לי לחוות שוב לידה בעצמי, כדי להתמודד בעזרת הכלים הגדולים שקיבלתי בקורס המדהים הזה. עכשיו, עם כל הכלים הטובים שדנית ורחל העניקו לי, אני יכולה ללוות לידות בצורה הטובה ביותר״

יוכי עוזרי


״כשנרשמתי לקורס דולות ציפיתי לקבל בעיקר ידע טכני, במקום זה מצאתי את עצמי לומדת שאין נכון או לא נכון לכל אישה ושאין דרך אחת נכונה. למדתי בצורה כל כך חזקה כמה אמפתיה היא כלי חשוב בלידה ובחיים.
המתנה הכי גדולה שהייתה לי בקורס הייתה ההבנה שכל אישה היא שונה ומיוחדת.
לא האמנתי שבתוך קורס דולות אזכה לכאלה עומקים בנפש ולעבודה פנימית כל כך חזקה ומשמעותית״

יהודית ברוזה


״מהפגישה הראשונה עם רחל ודנית הרגשתי שהגעתי למקום הנכון. תחושת בטן שהוכיחה את עצמה לאורך השנה. הלימודים ב"פרפרים בבטן", לא נתנו לי רק את הכלים להיות דולה מכילה ותומכת, אלא גם כלים ושיעורים לחיים עצמם ששינו את חיי ואת ההסתכלות שלי על החיים ועל התהליכים שאני עוברת בהם, הוסיפו ראייה חומלת יותר על עצמי ועל העולם ככלל.
גישת "לידה כמסע" היא דרך חיים, ורחל ודנית מוסיפות לה את ההסתכלות החומלת, ומלאת האמפתיה שלהן על עולם הלידה ועל החיים בכלל, בסבלנות ורגישות אין קץ לכל אחת ואחת ממשתתפות הקורס, הן מגישות את תובנות החיים מלאות החוכמה שלהן ושוזרות אותן לכדי שקית, שאותה אנו לוקחות כצידה לדרך למסע שלנו ולליווי שלנו.״

עדי ששון


״התחלתי את השנה בחיפושים.
חיפשתי דירה, חיפשתי עבודה, חיפשתי בן זוג. והיה לי עוגן אחד קבוע בלו"ז – קורס הדולות. לא ידעתי כמה העוגן הזה יהיה לי משמעותי.
כבר במפגש הראשון סכר הדמעות נפתח לרווחה. הרגשתי שהגעתי למרחב של אהבה, עם המון לבבות ועיניים טובות, כל אחת מגיעה עם סיפור אחר, ממקום אחר, והמרחב שנוצר בזכות רחל ודנית (שאין כמוהן) נותן מקום לכל רגש שעולה. מצאתי מרחב מאוזן, בו לא מפחדים להסתכל לאמת בעיניים, בלי לנפח או לצמצם אותה, לתת לה את המקום המגיע לה, בתוספת יד על הגב ולב אוהב. למדתי, שיש עוד הרבה כלים בעולם שעוזרים לי להיות קשובה – לעצמי, לסביבה שלי.
מצאתי את עצמי מספרת לחברים, ממעגלים שונים ורבים, על השופט והקורבן, על הפרשנות שאנחנו מוסיפים לחוויות שלנו, ועל התקווה שיכול להיות אחרת בעזרת לב נוסף שעובר איתנו את הדרך.
מודה על הזכות להצטרף לקהילת הדולות, דרך המקום המיוחד הזה! ממליצה בחום על הקורס, לכל מי שמוכנה ורוצה לעבור מסע, בלידה, ובכלל בחיים, עם אומץ והרבה חמלה״.

ליהיא לוי


״אם יש משהו שהבנתי מהקורס הזה הוא להטיל ספק, לשאול שאלות. להפסיק לחשוב שאני יודעת משהו עבור מישהי אחרת. לשאול את מי שמולי מה היא צריכה? ומה
יעזור לה?
צניעות וחקירה – תנועות ככ חשובות שאם רק נעצור להקשיב להן נדע ככ הרבה. הגעתי כשאני חושבת שאני יודעת ומלאה ואני יוצאת עם הרבה אולי?!
מעולם לא חשבתי שאי ודאות תיהיה עבורי משהו שנוח לי להיות בו ובזכות לידה כמסע אני מבינה עד כמה זה אפשרי. יוצאת למסע שלי כדולה עם ארגז כלים מלא, עם המון ביטחון ביכולת שלי לשאול שאלות ולהיות שם בהקשבה עבור היולדת הבאה״

רעות פרנקל


…״לא ידעתי למה אני נכנסת, בעיקר שמעתי על ׳לידה כמסע׳, וזה כבר משך אותי כי הבנתי שיהיה ערך מוסף ללימוד. לא הבנתי עד כמה… למדנו איך ללוות ולהיות שם עבור זוגות בדרך ללידה, עבור היולדת וגם עבור בן הזוג.
אבל מעל הכל אלו הכלים המיוחדים שלמדנו לא רק לתמיכה הפיזית אלא לא פחות חשוב לתמיכה הרגשית.
לדעת איך להתמודד ברגעים בהם נדמה שאין מוצא ועדיין לחשוב מה הדבר הטוב הבא.
זה כלים לחיים.״

שירלי קפ פריאנטה


״היה רגע בקורס שבו הבנתי שהוא הרבה מעבר לרק ליווי לידה – שזה בפני עצמו עצום ומטורף –הוא בעצם לידה מחדש של עצמי, מסע מעמיק אל מעבר לדפוסים ולפחדים שלי אל תוך נשמתי…יש לו השפעה על כל רובד בחיי, ילדים, זוגיות, עבודה, חברים ומשפחה. מה שהכי הפתיע אותי בקורס זה איך דנית ורחל מעבירות תכנים מעמיקים ומשמעותיים דרך החוויה (את רוב תכני הקורס). התהליכים שעברנו חלחלו לכל תא בגופי ובתודעתי ובטוחה שישארו תמיד…כמו חווית לידה״

הדר לשם


עץ-מבוך שהדר יצרה לעבודת הסיום שלה בקורס על דימויים ויזואליים ללידה קיסרי

חושת הבטן שאמרה לי שזה המקום הנכון מהמפגש הראשון, והתחושה הזאת רק הלכה והתעצמה. 
דנית ורחל יצרו מרחב למידה שהוא גם מקצועי וממוקד וגם בית שבו אפשר לצלול ולחקור, לברר ולהעמיק פנימה.
הידע המקצועי שרכשתי הוא חשוב והכרחי. אבל ההזדמנות לפגוש את עצמי דרך שפה של נוכחות והקשבה, של חשיפה והתבוננות על העולם הפנימי שלי, על היכולות והכוחות הגלויים והנסתרים הנמצאים בי, היא המתנה שקיבלתי מהן. זה קורס שהוא הרבה מעבר ללרכוש מקצוע. מי שמחפשת ללמוד מבפנים, זה המקום.״

לאנה בריק


״קצת משוגע! אבל כל כך שווהההה… לנסוע ממג׳דל שמס בצפון הארץ, באופן שבועי, לירושלים לשנה שלמה, לקורס דולות ומדריכות הכנה ללידה, בגישת ׳לידה כמסע׳, עם רחל ודנית וקבוצת הנשים המהממת. הכל הרגיש לי נכון, טוב, נוח ומדהים, עם כל המסע הלא פשוט והלא מובן מאליו…. הכל היה מבפנים. השתניתי המון השנה. עברתי מהפכה בחיים שלי האישיים והמקצועיים, בזכות גישת ׳לידה כמסע׳… צמחתי, גדלתי, התבגרתי, התמקצעתי, למדתי, צחקתי, נהניתי… אשמח ללמוד איתכן עוד ועוד…״